چگونه یک سالن زیبایی موفق داشته باشیم؟

فهرست مقالات

  1. راز موفقیت سالن زیبایی

افتتاح یک سالن زیبایی راهی عالی برای استفاده از استعداد و مهارت های آرایشگری خود برای کمک به زیباتر شدن دیگران است! برای اینکه آرایشگاهی که افتتاح می کنید بهترین موقعیت مکانی، جذب مشتری و … را داشته باشد، باید به نکات مهم و اساسی در این زمینه توجه کنید.

قبل از هر تصمیمی باید بدانید که افتتاح سالن زیبایی یعنی راه اندازی کسب و کار! این کسب و کار ممکن است در ابتدا و در سال های اول سود چندانی برای شما نداشته باشد، پس از این مدت به تدریج شروع به درآمدزایی و سودآوری می کند. با ما همراه باشید تا راز داشتن یک آرایشگاه موفق و بی نقص را به شما بگوییم.

آموزش آرایش و کوتاهی مو


ثبت نام و مشاوره رایگان می باشد

راز موفقیت سالن زیبایی

اگر به تازگی یک سالن زیبایی راه اندازی کرده اید یا هنوز به فکر راه اندازی این کسب و کار هستید، باید ذهن شما را به این سوال مشغول کند که چگونه یک سالن زیبایی موفق داشته باشیم؟ در اینجا به برخی از مهم ترین اصول برای داشتن یک سالن زیبایی موفق اشاره می کنیم.

1. پیش بینی هزینه ها

بدون شک روزی که سالن خود را راه اندازی کنید، مشتریان شما به سمت شما سرازیر نخواهند شد. حتی اگر مدتی در یک سالن اجاره ای کار کرده اید، انتظار نداشته باشید که مشتریان سابقتان بی صبرانه به سمت شما روی بیاورند. از راه اندازی سالن تا جذب مشتری و جلب اعتماد مشتری ماه ها طول می کشد. گاهی اوقات، در محیط های شلوغ و رقابتی، این زمان ممکن است تا یک سال یا بیشتر طول بکشد. در اولین قدم باید بودجه لازم را برای هزینه های آرایشگاه و البته زندگی خود در ابتدا فراهم کرده باشید تا بتوانید در این مدت بدون مراجعه کننده آرایشگاه خود را اداره کنید.

البته این فقط آرایشگاه نیست، بسیاری از مشاغل دیگر نیز همینطور هستند. هر کسب و کاری باید برای رویارویی با چالش کمبود بودجه در روزهای اولیه آماده شود. اما متاسفانه بسیاری از آرایشگران جوان را کم تجربه می نامند و اولین روزهای کاری خود را با مشکلات جدی شروع می کنند.

وب سایت سالن زیبایی موفق

2. مکان مناسب برای سالن خود را انتخاب کنید

یکی از شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه انتخاب مکان مناسب است. رقابت، قیمت و جمعیت فاکتورهای مهمی هستند که در انتخاب مکان آرایشگاه باید به آنها توجه کنید. گاهی اوقات یک منطقه دارای پتانسیل بالایی از مشتریان است که ده ها آرایشگاه می توانند بدون هیچ مشکلی با یکدیگر همکاری کنند. اما ممکن است این منطقه با وجود عدم رقابت، محیط مناسبی برای ایجاد آرایشگاه نباشد.

اگر یک منطقه مسکونی را برای آرایشگاه خود انتخاب می کنید، باید ساعات کاری آرایشگاه خود را با توجه به نیاز منطقه تنظیم کنید. مردم در ساعات غیر کاری و تعطیلات بیشتر از شما دیدن خواهند کرد. اما اگر سالن شما در یک منطقه تجاری واقع شده است، ممکن است مردم در زمان استراحت یا قبل از رفتن به محل کار به خدمات شما نیاز داشته باشند. در دسترس بودن در ساعات مناسب در محل کار می تواند شما را به یک برند قابل اعتماد و در دسترس برای مردم تبدیل کند.

اگر وارد جایگاه‌های رقابتی می‌شوید، حتماً به فکر مخاطبان خود باشید و برای ایجاد مزیت‌های رقابتی تلاش کنید تا بتوانید مشتریان را به آرایشگاه خود جذب کنید.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، هزینه خرید یا اجاره ملک سالنی نیز یکی از نکات مهم در انتخاب مکان است که تاثیر بسزایی در شرایط کسب و کار شما خواهد داشت. پرداخت لید شما باید هزینه اجاره ملک شما را پوشش دهد. یکی از مهم ترین نکاتی که باعث می شود در ابتدای کار با شکست مواجه شوید، هزینه های مستمر نگهداری از سالن است.

کارمندان موفق سالن زیبایی

3. استخدام نیروی متخصص

اگر یک آرایشگر تازه کار هستید و فقط می خواهید یک آرایشگاه یا آرایشگاه کوچک باز کنید، این گزینه برای شما مناسب نیست. اما افرادی که می خواهند یک آرایشگاه واقعی راه اندازی کنند نمی توانند به تنهایی آرایشگاه خود را راه اندازی کنند. برای شروع خوب باید نیروهای خوبی در کنار خود داشته باشید. اگر هنگام شروع کار، بودجه محدودی دارید، می توانید به جای استخدام، شریک شوید. البته، شما نمی توانید خدمه، سردبیر یا منشی را شریک در نظر بگیرید. در نهایت در ابتدای کار باید کارگرانی را جذب کنید که حقوق آنها باید جزو هزینه های اولیه راه اندازی سالن در نظر گرفته شود.

نوع قرارداد سالن زیبایی با کارمندان تاثیر بسزایی در میزان درآمد حاصل از موفقیت شما دارد. همچنین حفظ تعادل بین تعداد نیرو و کیفیت خدمات در این بخش مهم است. شما باید با توجه به بودجه اولیه و شرایط منطقه ای نیروهایی را جذب کنید که بتوانند خدمات خوبی به مردم ارائه دهند و در اولین بازدید مخاطب را به مشتری وفادار تبدیل کنند. اما در این مورد باید شرایط اقتصادی را نیز در نظر بگیرید. ممکن است برای راه اندازی کسب و کار خود به منشی نیاز نداشته باشید و بتوانید فرآیند رزرو قرار و پاسخگویی به تلفن ها را خودتان انجام دهید. اما حضور نیروهایی که وظایف اصلی خدمات مشتری را بر عهده دارند ضروری است.

دکوراسیون سالن زیبایی موفق

4. دکور و محیط آرایشگاه را دست کم نگیرید

سالن های زیبایی حرفه ای معمولا فضایی تمیز، شیک، راحت و امن دارند و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند. نظافت یکی از مهم ترین بخش های آرایشگاه است که می تواند نظر مشتریان را جلب کند. مطمئن شوید که تمام تجهیزات، لوازم و غیره تمیز هستند.

ابزار و تجهیزاتی را که در آرایشگاه خود استفاده می کنید از بهترین برندها و با بالاترین کیفیت انتخاب کنید و مشتریان خود را حفظ کنید. استفاده از موسیقی ملایم، نورپردازی زیبا، سالن انتظار با ظرفیت کافی، دکوراسیون شیک و مدرن سالن زیبایی و … همگی نقش مهمی در جذب مشتری دارند.

5. به قیمت های مناسب برای خدمات خود فکر کنید

قیمت یکی از مهم ترین مواردی است که مخاطب را جذب می کند. قیمت بسیار پایین باعث می شود مخاطبان شما نگران این باشند که شما یک آرایشگر تازه کار هستید و در حال آموزش هستید. همچنین قیمت بالا برای آرایشگاه هایی که هنوز برند مطرحی نیستند مشتری را آزار می دهد. قرار گرفتن در بخش های پررونق به شما قدرت مانور بیشتری می دهد. پیشنهاد می شود در صورتی که برای شروع کار قصد تبلیغ قیمت کمتری دارید، این قیمت را به عنوان پیشنهاد و تخفیف ارائه دهید و قیمت واقعی خدمات را به مشتری اعلام کنید.

خدمات موفق سالن زیبایی

6. ارائه انواع خدمات

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند تمام کارهای زیبایی و زیبایی خود مانند کوتاه کردن مو، رنگ مو، کاشت ناخن، مانیکور و پدیکور و … را در یک مکان انجام دهند و به این ترتیب در زمان صرفه جویی می کنند.

پیشنهاد می شود برای هر گونه خدمات زیبایی مانند پدیکور، پارافین درمانی، میکاپ، شینیون، مانیکور، کوتاه کردن مو، رنگ کردن مو و … فضای مجزایی داشته باشید که در سالن زیبایی خود ارائه می دهید. با این کار مشتریان بیشتری خواهید داشت.

7. اعلام کنید

در بین همه موارد، ما در مورد تبلیغات صحبت کردیم، اما این بسیار مهم است و باید به عنوان یک نکته جداگانه در نظر گرفته شود. ظاهر سالن، تابلوهای بیرونی سالن و تابلوهای محلی مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم. توزیع تراکت در منطقه می تواند کمک زیادی به اطلاع رسانی به مردم کند. اما اغراق نکنید.

تبلیغات آنلاین مانند اینستاگرام نیز می تواند کمک کننده باشد، اما ممکن است در ابتدا چندان موثر نباشد. اما به مرور زمان می توانید برای جذب مشتری به این پلتفرم تکیه کنید.

انتخاب نوع تبلیغات و نحوه برقراری ارتباط ارتباط مستقیمی با صنعت شما دارد. در برخی مناطق، تبلیغات کاغذی نتایج بهتری دارد و در برخی مناطق، تبلیغات الکترونیکی. تبلیغات مجلات با تیراژ محدود نیز می تواند یکی از گزینه های تبلیغاتی شما باشد.

در این مقاله از رز قرمز به چند نکته ضروری برای داشتن یک سالن زیبایی موفق اشاره کردیم. به طور کلی می توان گفت برای موفقیت در هر کاری ابتدا باید به خوبی در مورد آن تحقیق کنید و از افراد با تجربه در این زمینه سوال کنید تا بتوانید از تجربیات آن ها بهره مند شوید و از اشتباهات کار خود بکاهید.