دکوراسیون داخلی طلافروشی Precita / معماری Stefano Tordiglione Design Ltd

ابتدا باید به مسیری که مشتریان شما به آن متمایل هستند توجه کنید، سپس با توجه به این موضوع که به کدام سمت متمایل هستند می توانید مسیر مناسبی را برای حرکت مشتری در فروشگاه مشخص طراحی مدرن طلا فروشی کنید. اگر خوب فکر کنید، احتمالا تصویر آن با مقدار زیادی زرق و برق در کنار زیبایی و ظرافت منحصر به فرد همراه است. یک پیشخوان خوب باید به راحتی مشتری بیفزاید. ساده ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته. دریافت مجوز از اداره اماکن عمومی شروطی دارد ازجمله: انتخاب نام تجاری مناسب در چارچوب ضوابط قانونی و منطبق با عفت عمومی، دریافت پلاک شهرداری و نصب آن بر سردر مغازه، نصب دوربین مداربسته امنیتی، داشتن گاوصندوقی ایمن، نصب زنگ برای در مغازه یا گالری، رعایت استانداردهای استحکام، نصب زنگ خطر، وجود قفل برقی در، ضدگلوله کردن شیشهها و وجود کپسول اطفای حریق. مراجعان متعددی برای خرید از جواهر فروشی وجود دارد اما برای بسیاری از موارد، خانمها هستند که مشتریان ثابت این مراکز خرید هستند. اما حتما این نیمکتها یا صندلیها را در معرض دید و رو به مشتریان قرار دهید تا آنهایی که در حال پرسه زدن در فروشگاه هستند ببینند که چنین فضایی در فروشگاه وجود دارد.

استفاده از میله های طلایی رنگ در بخش میان دو فضا و لوسترهای مدرنی که شاخه های متعدد و نور قوی و خیره کننده دارند از دیگر خصوصیات جالب این فضاست. روشهای زیادی برای دستیابی به این دو هدف بهطور همزمان وجود دارد. بسیاری از ما حداقل یک بار به چنین مکانی پای گذاشته ایم و مسلما تصویری از فضای آن به خاطر داریم. طلا فروشی از جمله شغل هایی است که در آن معمولا معملاتی با قیمت های بالا صورت می گیرد. طراحی یک دکوراسیون شیک و مجذوب به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به رنگ بندی ویترین ، نورپردازی داخل ویترین ، چگونه چیدمان جواهرات در داخل ویترین عامل هایی هستند که در جذب مشتری نقش بسزایی دارند. رنگ هایی که در ویترین به کار برده می شوند بسیار تعیین کننده هستند، چرا که این رنگ ها باعث می شوند که درخشندگی و جزییات طلا و جواهر بیشتر و بهتر به چشم بیاید.

از رنگ های فانتزی مانند صورتی یا سبز در طراحی داخلی طلا فروشی کابردی ندارد و بهتر است از رنگ های مورد استفاده قرار بگیرد که لوکس و کلاسیک باشد. برای طراحی نورپردازی طلافروشی، کلیت طراحی بسیار مهم است که آیا از سبک کلاسیک برای طراحی استفاده شده و یا سبک مدرن. با توجه به نکات ذکر شده چندین راهبرد دیگر نیز برای طراحی طلافروشی بسیار مهم و حیاتی به نظر می آیند و باید به آنها بیشتر توجه نمود. این موضوع در طراحی داخلی طلافروشی نیز مورد توجه می باشد زیرا فروشنده بدین روش جواهرات خود را به نمایش می گذارد و قرار دادن این زیور آلات در یک ویترین و یا حتی کانتر زیبا می تواند تاثیر زیادی بر روی دیدگاه مشتری بگذارد. طلا کالایی لوکس به حساب می آید، بنابراین در دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی از وسایل لوکس استفاده کنید زیرا باعث جلب توجه می شود. شکل چیدمان وسایل و محصولات موجود در مغازه شما که در سمت راست مغازه قرار دارند، تاثیر بسیاری را بر ذهن مشتری خواهند گذاشت و مهم ترین عامل در جذب مشتری می باشد. برای این اتفاق می توانید کالا هایی که معمولا بیشتر خریداری می شوند را در انتهای مسیر طراحی شده قرار دهید تا مشتری مجبور شود تا انتها پیاده روی کند و به این شکل تمامی کالا های شما را ببیند.

هنگامی که مشتری وارد فروشگاه شما می شود، در نگاه اول به کالاها و محصولات مرتب شده در قسمت راست نگاه می کند. طراحی خاص ویترین برای آن اهمیت بسیاری دارد به علت آنکه الویت اول برای جذب مخاطب می باشد . قدرت تاثیر گذاری رنگ ها و متریال های به قدری زیاد است که حتی در جذب مشتری و میزان فروش نیز موثر هستند و هرچه طلافروشی خاص تر و تلفیق پارامتر هایی مانند متراژ، امنیت ویترین و در نهایت خلاقیت های شیک و پر زرق و برق بیشتر باشند، کارآمدی بیشتری را برای جذب مشتریان خواهد داشت. برای طراحی کانتر و استندهای فروش کالا در پروژه طلافروشی زمانی، گروه طراحی داخلی شیپ تصمیم به استفاده از چوب ام دی اف از جنس روکش چوب را گرفت تا بدین وسیله از گرمای رنگ چوب برای رسیدن به محیط گرم و دلپذیر استفاده شود. علاوه بر اینکه قرار است در طراحی داخلی به مباحثی همچون نور پردازی و… نکته دیگری که توجه به آن الزامی می باشد، این است که با توجه به قانون سمت راست که پیش تر عنوان کردیم، بهتر است صندوق خود را در سمت چپ قرار دهید تا از دیوار قدرت به منظور نمایش کالا های خود استفاده کنید.

مکان کم نور احساس ناامنی را در مشتری بیشتر می کند و احساس ناامنی در طراحی طلافروشی نکته ای مثبت محسوب نمی شود. به عنوان مثال، یک فروشگاه طلا و جواهر و یک بوتیک پوشاک مطمئناً نمی توانند از یک نوع و طرح کاغذ دیواری استفاده کنند و همه باید برای جذب مشتری، کاغذ دیواری را انتخاب کنند که کالاهای خود را به بهترین شکل نمایش دهد. معمولا قشر مراجعه کننده به مغازه های طلا فروش خانم ها هستند و از این رو باید در نوع طرحی که انتخاب می کنید و همچنین نوع رنگ بندی و نحوه نور پردازی به رعایت تمام اصول حرفه ای در طراحی پرداخته تا در نهایت طرحی فوق العاده زیبا و منحصر به فرد پدید آید.طلا کالایی لوکس است و نمی توان به صرف اینکه هر مشتری وارد مغازه می شود آنرا به راحتی در دسترس عموم قرار داد .

این نام تجاری دارای شعبه های مختلفی در چین بود و اکنون قصد داشتند در سراسر دنیا شعبه های خود را تأسیس نمایند. طراحی دکوراسیون مغازه طلا فروشی باید به گونه ای باشد که علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت، نکات مربوط به حفاظت و امنیت نیز در آن رعایت گردد تا در نهایت، با برخورداری از حداکثر آرامش و اطمینان خاطر پذیرای مشتریانی باشید که برای خرید این کالای لوکس به مغازه ی شما مراجعه می نمایند. بدین ترتیب مشتریان در عین حرکت در فضا می توانند محصولات را به سادگی از نزدیک مشاهده نمایند. بی شک هیچ شخصی حاضر نیست در داخل مغازه ای کم نور به خرید جواهرات مورد نظر خود بپردازد.

زمان اندک مجاز برای تعطیلی فروشگاه و عدم وجود فضای کافی برای فعالیت های کارگاهی در محل و عملیات درجا، موجب انجام عملیات اجرایی پیشساخته و کدگذاری اجزای فضا از جمله مکعب های کرومی دیوار و سقف شده است. برای طراحی طلا فروشی زمانی، با توجه به درخواست کارفرما از سبک مدرن به عنوان گزینه مناسب برای طراحی استفاده شد و تلاش نمودیم تا از سیستم روشنایی هالوژنی و محو شده در سقف استفاده کنیم تا محیطی ظریف، ساده و در عین حال منطبق با سبک طراحی این فضا داشته باشیم. روشنایی کامل و استفاده از نورپردازی با رنگ های مناسب با محیط و فضای داخلی مغازه خود سبب می شود محصولات داخل مغازه به زیبایی جلوه کنند و مشتریان می توانند با دید مناسب از کالای فروشی شما بازدید نمایند. ۶۰) تشکیل شده اند که در اغلب مغازهها به همراه روشنایی های ال ای دی اجرا میگردند و به شکل استاندارد محیط شما را روشن مینمایند.

با توجه به این موضوع ایجاد طرحی منحصر به فرد و باکیفیت امری ضروری بود. شغل جواهر فروشی نیز از جمله مشاغلی است که توجه به جنبههای زیبایی شناسی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین جهت طراحی لوگو در این شغل به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته میشود و موجب رشد و پیشرفت آن خواهد شد. به طور مثال طراحی در فروشگاه های طلا و جواهرات زیبایی در کنار امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . اگر بخواهید مغازه شما سال ها بدون هیج گونه آسیبی به فعالیت خود ادامه دهد، قطعا استفاده از مصالح خوب و تاثیر گذار از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر مسیر مشتریان در فروشگاه شما به خوبی طراحی شده باشد، شانس فروش فروشگاه خود را تا حد قابل توجهی افزایش می دهید. از آنجایی که کالایی که در این فروشگاه به فروش می رسد گرانقیمت و ارزشمند می باشد. به جز مسئله متریال مورد نیاز برای ساختن کانتر، واضح بودن کالا در عین بر طرف سازی نگرانی های امنیتی نیز بسیار با اهمیت است. اگر خودتان طراح هستید و یا برای طراحی لوگو جواهر سازی خود میخواهید از یک طراح کمک بگیرید حتما به موارد و اصول طراحی لوگو جواهرات که در ادامه به آنها میپردازیم، توجه ویژه داشته باشید. نورپردازی می تواند یکی از عامل های جذب مشتریان و یا برجسته سازی یک محصول باشد. با انتخاب مسیر مشتری در فروشگاه، می توانید مشتریان خود را برای بازدید از کالاهای دیگر آماده کنید. استفاده از گاوصندوق برای نگهداری کالاهای با ارزش در هنگام شب بسیار مهم است. در طلافروشیهایی که دارای سقف بسیار بلندی هستند، طراحان داخلی از روشناییهای توکاری که دارای زاویه تابش بیست الی چهل درجهای هستند نیز استفاده میکنند.

همانطور که می دانید بیشتر مشتریان این صنف بانوان و خانم ها هستند به همین منظور زیبایی دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه طلا فروشی بسیار اهمیت دارد. دکوراسیون مغازه طلا و جواهر از جمله مهم ترین و سخت ترین پروژه هایی می باشد که در اجرای آن بایستی بسیار حساسانه عمل کرد. بیشترین قشری که به طلا فروشی ها مراجعه می کنند بانوان هستند و به همین دلیل استفاده از رنگ و متریال ها باید با دقت عمل بیشتری صورت بگیرد. به طور کلی برای طراحی لوگوی جواهر فروشی از رنگ طلایی و یا سفید به دلیل تناسب آن با رنگ طلا و جواهر استفاده میشود و در کنار آن رنگهای تیرهتری همچون مشکی، سورمهای و یا آبی نیز به عنوان رنگ مکمل مورد استفاده قرار میگیرند که جلوه خاصی به لوگوی شما میبخشند. 2. می توانید فروشگاه خود را به چند قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را با استفاده از رنگ یا ماده خاصی طراحی کنید. طبق نظرسنجی از تعداد زیادی از خرده فروشان، متوجه شدیم که حدود ۹۰ درصد از مشتریان، بلافاصله در هنگام ورود به فروشگاه، ابتدا ناخودآگاه به سمت راست فروشگاه نگاه می کنند، دیوار قدرت نامی است که مغازه دار ها برای سمت راست مغازه خود انتخاب کرده اند و به خوبی از اهمیت این بخش با خبر هستند.

در بحث فروش، وقتی مشتری مینشیند و فروشنده میایستد و مانند صحنهی تأتر به نمایش اجناس زیبا و ارزنده میپردازد، میزان توجه مشتری و علاقهمندی او به خرید، بیشتر میشود، چراکه انسانها دوست دارند احساس ارزشمندی و راحتی کنند و شما میتوانید این حس خوب را با چیدن مبلمان زیبا در مشتری ایجاد کنید. البته در نظر داشته باشید میزان و شدت نورپردازی در طراحی داخلی طلا فروشی در هر مغازه متفاوت بوده و به عوامل بسیاری بستگی دارد. نکته ای که شما باید همواره در نظر داشته باشید این است که همیشه اجناس جذاب تر و پر طرفدار تر را جلوی چشم مشتری قرار دهید، اگر شما اجناس محبوب را در ویترین خود قرار دهید، قدمی مثبت در جهت جذب بیشتر مشتری برداشته اید.

می توانید تمرکز اصلی خود را روی جواهرات خود بگدارید. در این که طلا به تنهایی جذاب است و شما در هر صورت مشتریان و فروش خود را خواهید داشت، شکی نیست اما کافی است به این فکر کنید که یک ویترین و دکور زیبا و خیره کننده تا چه حد می تواند باعث شود تا زیبایی کالکشن های طلا بیشتر به چشم فرد بیننده بیاید. وجود مبلمان و راحتی در دکور مغازه علاوه بر اینکه دکوراسیونی چشمنواز خلق میکند، مشتریان را از فروشگاه شما خشنود میسازد، آنها دریافت میکنند که شما برای آسایش آنان ارزش قائل هستید، بنابراین به شما اعتماد میکنند و دوباره به فروشگاه شما باز خواهند گشت. دکوراسیون فروشگاه ترکیبی از طراحی و زیبایی شناسی فروشگاه های طراحی شده و موجود در چین با الگو های طراحی فروشگاه متناسب با بازار محلی استرالیا بود.