در این مطلب سناریو بهترین اتاق های فرار تهران را توضیح می‌دهیم | allescape

وقتی به اولین پیش‌نویس سناریو رسیدید، فکر نکنید این اصول طراحی معما در اتاق فرار نسخۀ نهایی شماست. شما باید بارها سناریو رو بازنویسی کنید تا به ایده‌آل‌ترین حالت برسید. اینجا می‌تونید اولین پیش‌نویس رو برای دوست و آشنا بفرستید یا ماجرا رو براشون تعریف کنید و بازخورد بگیرید. خواهید دید که وقتی برای نوشتن پیش‌نویس دوم (و پیش‌نویس‌های بعدی) برمی‌گردید، کلی چیز هست که باید بهترش کنید. شاید یکی دو بار گمراه کردن و فریب دادن بازیکن ها باعث جذابیت بازی شه. همیشه یه راهی بذارید که بازیکن ها به اسراری که پنهان کردید، دسترسی پیدا کنن.

انتخاب شریک در اتاق فرار

مشکل اینجاست که در این نوع از قفل ها، بطور مثال باید 10 درجه به راست بچرخانید، سپس 20 درجه به چپ بچرخانید و چند بار به درجات مختلف چپ و راست کنید تا قفل باز شود. معمولاً در اسکیپ روم هایی که درجه سختی بالایی دارند از این نوع قفل ها استفاده می شود. برای دستیابی به پاسخ سوال ها و حل معما‌ها در این بازی، افراد می توانند بدون هیچ محدودیتی جواب سوال ها را پیدا کنند. بهره گیری از خلاقیت در این بازی به عنوان یکی از بهترین راه های حل معما و فرار از اتاق در نظر گرفته می شود. یکی از مزیت های شرکت در اتاق های فرار، اینست که مهارت غلبه بر احساس استرس در هنگام ترس و واهمه را پیدا می کنیم و در هنگام ترس، می توانیم با خونسردی هر چه تمام، معماها را حل کنیم.

۸ ویژگی که یک اتاق فرار خفن باید داشته باشه

در این مطلب سناریو بهترین اتاق های فرار تهران را توضیح می‌دهیم | allescape

در این جلسات نقاط مثبت و منفی در هر گام بررسی و ایده هایی برای بهبود آنها توسط سایر افراد ارائه و مجدد بررسی ها انجام می گردد. این چرخه تنها زمانی به پایان میرسد که به بهترین نتیجه دست پیدا شود. توجه داشته باشید که تمامی حس‌ و هیجان‌های ایجاد شده در این بازی، با پخش موسیقی در زمان مناسب و یا ایجاد صداهای دلهره‌آور به بازیکنان القا می‌شود تا استرس و هیجان افراد در طول بازی افزایش پیدا کند. پس از مطرح شدن تمام ایده ها، تیم طراحان بازی باید بتوانند جلسات مداوم برای بهبود هر یک از گام ها برگزار کنند. در این جلسات نقاط مثبت و منفی در هر گام بررسی و ایده هایی برای بهبود آنها توسط سایر افراد ارائه و مجدد بررسی ها انجام میشود.

  • این مرحله از ساخت اسکیپ روم باید از نظر روانشناسی نیز بررسی شود تا تاثیر رنگ ها، نوع المان ها و وسایل دکوراتیو و همچنین سبک نورپردازی و حتی سبک موسیقی همگی مورد سنجش قرار گیرد.
  • وقتی به فکر ساختن اتاق فرار می‌افتید، احتمالاً شما تصور می‌کنید که باید وقت زیادی را برای ساخت معما و طراحی موضوع اتاق کنید.
  • بطور کلی، در اکثر اتاق فرار ها چند نوع معما وجود دارد که در ادامه با رایج ترین آن ها آشنا خواهید شد.
  • همچنین بسته به ابعاد، پیچیدگی و ظرافتی که دارن، پیاده‌سازی‌شون از نظر صرف هزینه، زمان و انرژی شما ممکنه متفاوت باشه.

مهم ترین قانون اتاق فرار، عدم آسیب رسانی به اکتورها، وسایل و تجهیزات اسکیپ روم می باشد. گیم مسترهای اتاق فرار های معمایی همیشه استرس تجهیزات مجموعه را دارند مثلاً در اسکیپ رومی قفل هایی هست که باز کردن آن ها روش های پیچیده ای دارد و اگر اشتباه کنید ممکن است قفل خراب شود. در اتاق فرار های اسلشری که با اکتورها روبرو می شوید، اگر به اکتوری آسیب وارد کنید نه تنها باید خسارت بدهید بلکه دیگر آن اکتور امکان بازی در سانس های بعدی اسکیپ روم را نخواهد داشت. از طرفی، همیشه در اتاق های فرار سعی کنید به وسایل و تجهیزات آسیب وارد نکنید تا افرادی که در سانس های بعد از شما قرار است بازی کنند، با مشکلی مواجه نشوند.

در هر حال، اختصاص پنج دقیقه برای هر پازل خاص، می تونه یه قانون پذیرفته شده برای طراح ها باشه. تست های روان شناسی نشون دادع پازل هایی که از لحاظ ذهنی به پردازش زیادی نیاز دارن، بعد از پنج دقیقه، سطح سرگرم کنندگی خودشون رو به طرز چشمگیری از دست می دن. بازی خوب را میتوان از منظرهای مختلفی تحلیل کرد و مورد بررسی قرار داد. اما طبق آمارهای موجود و تجربه های سابق سایر بازیسازان میتوان قطع به یقین گفت که تمام بازیهایی که اصولی باشند موفقیت اقتصادی را تجربه خواهند کرد. اینکه این اصول چیست و از کجا آمده و میتوان آنها را کسب کرد هم مساله ی مفصلیست که وارد بحث بازیسازی یا گیم دیزاین میشود و از حوصله این مطلب خارج است. یکی از رضایت بخش‌ترین پاسخ‌هایی که یک طراح می‌تواند از بازیکنان به یک معمای حل نشده بگیرد این است که چرا من به آن فکر نکردم.