در دنیای امروز که جهان درحال تبدیل به هرچه صنعتیتر شدن و جدا شدن از زندگی پیشین سنتی خود است، تبلیغات نقش گستردهای را ایفا میکنند. همه ما هر روز با پیامهای تبلیغاتی گستردهای در فضای مجازی و غیرمجازی مواجه میشویم. میزان رقابت در کلیدواژه مورد نظر، میزان نرخ کلیک و ارتباط متن و محتوای سایت با کلیدواژه انتخابی. به هر میزان که نمره کیفیت تبلیغی به عدد 10 نزدیک باشد ، هزینه کلیک آن نسبت به رقبا کاهش خواهد یافت. گوگل ادز سرویس تبلیغات گوگل است و وظیفه آن رتبه بندی سایتها در موتور جستجوی گوگل در ازای پرداخت هزینه است. ترتیب نمایش آگهی ها در صفحه جستجوی گوگل بر اساس یک رتبه بندی است که گوگل آن را از رنگ نامیده است. در این روش تبلیغات شما در پلتفرم های ویدیویی به نمایش گذاشته می شود. این پسانداز را در کمپینهایی که در آینده آزمایش خواهید کرد، سرمایه گذاری کنید.
Google Ads بیش از ۲۰ سال است که کار میکند و میتوان آن را مسئول در اتاق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک دانست. شما می توانید برای اطلاع از هزینه ، چگونگی کارکرد سیستم پیشنهاددهی و متوسط قیمت هر کلیک و چند مطلب مهم دیگر به مقاله: ” گوگل ادز چقدر هزینه دارد؟” مراجعه کنید. چون عدم اطلاع از راهاندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل میتواند به ضررتان باشد. دیگر فایدهی این نوع از تبلیغات از منظر اقتصادی میتواند عدم نیاز به پرداخت وجه تا زمان دیده شدن و وارد شدن به وبسایت باشد. همچنین در صورت عدم تمایل به ادامه تبلیغ، می توانید درخواست خود مبنی بر عودت وجه را به واحد مالی ارسال نمایید تا ظرف حداکثر 48 ساعت مبلغ ریالی به حساب شما بازگشت داده شود. چنانچه به هر طریقی ورودی بیشتر کاربران می تواند موجب بازگشت سرمایه (ROI) شما شود.
حتی بهترین نوع تبلیغات و پر هزینه ترین آن ها هم نمی تواند یک صفحه لندینگ تبلیغاتی بد را به نتیجه برساند. اما اگر کلمهای را انتخاب کنید که به وبسایت شما مرتبط نباشد هزینه آن برای شما بسیار بالا خواهد بود. نتایج پرداخت شده توسط گوگل معمولاً در چهار قسمت بالا و پایین صفحه نشان داده می شود، جایی که می توان نتایج ارگانیک را مشاهده کرد. در این سیستم تبلیغاتی، متن تبلیغ به همراه آدرس سایت برای کلمات کلیدی هدف شما در نتایج جستوجوی گوگل نمایش داده میشود. امید که با خواندن این مطلب تصویر مناسبی از ماهیت گوگل ادز یا گوگل ادوردز و همچنین نحوه کارکرد آن به دست آورده باشید. با ما در ارتباط باشید. چرا تبلیغات در گوگل؟ سایت هایی که هزینه تبلیغات را پرداخت کرده اند با علامت Ad در کنار آدرس سایت در نتایج جستجو ظاهر می شوند. گوگل روزانه بیش از 5 میلیارد درخواست جستجو دارد.
این سایت با اجرای تبلیغات داینامیک گوگل، مخاطب را مستقیم به صفحه محصول مدنظرش هدایت میکنیم و شانس فروش شما را افزایش می دهد. در واقع شما یک تبلیغ رایگان را انجام دادهاید و در صورتی مبلغی را میپردازید که یک مشتری وارد سایت خرید یا سفارش محصول شود که این فرایند کاملا به نفع شماست. کمپین جستوجوی گوگل: این کمپین بهترین و موثرترین راه تبلیغ در ایران میباشد. کمپین ویدیویی: بهترین راه استفاده از این کمپین، استفاده از ریمارکتینگ است. این سرویس مانند یک مزایده یا حراجی عمل می کند و برنده مزایده در رتبه بالاتری نسبت به دیگران قرار می گیرد.
پس از یادگیری ادوردز شما میتوانید یک حساب ادوردز بسازید. پس بهتر است که ابتدا به اندازه کافی روی کیفیت محتواهایی که در سایت قرار می دهید تمرکز کنید. برای کاهش هزینه گوگل ادز کافی است برای هر کلمهای که قصد تبلیغ آن را دارید یک صفحه ی مشخص در سایت خود تعریف کنید و آن صفحه را بهینه سازی کنید. در نتیجه به این ترتیب هر 4 شرکتی که قیمت خود را اعلام کرده بودند به صورت پلهای هزینه را پرداخت کرده و کسی که در این مزایده بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد در جایگاه اول قرار میگیرد که البته هزینه بیشتری هم باید بابت نمایش تبلیغ بپردازد. سرویس google ads نیز قیمت های پیشنهادی متقاضیان را بررسی می کند و بالاترین قیمت پیشنهادی در بالاترین رتبه قرار می گیرد. در اولین گام میبایست تمامی کلمات کلیدی ممکنی را که مرتبط با کمپین شما هستند را در نظر بگیرید.
در غیر اینصورت، می توانید برای تولید لینک های UTM بطور دستی (Manual) از ابزار Google’s UTM Builder استفاده کنید. کدهای UTM به شما خواهند گفت که کدام پیشنهاد یا تبلیغ، منجر به ترافیک بیشتر شده است تا بتوانید موثرترین قسمتهای کمپین خود را گسترش دهید. راهاندازی کمپین گوگل ادز و مدیریت آن کار سادهای نیست و نیاز به تجربه کافی دارد. کلیدی نیست که با زدن آن یک شبه مقدار زیادی پول به دست آورید. تمامی این موارد در پنل گوگل ادز شما میتوانند بهصورت گروه و زیرگروههایی تقسیمبندی شوند تا شما بتوانید آمار دقیق تمام فروش خود را به دست آورید و بفهمید که چه کانالهایی برای شما سودآوری داشتهاند. کمپین خرید: با توجه به محدودیتها، این کمپین قابل استفاده در ایران نمیباشد. نکته: در این قسمت با انتخاب گزینهی Switch To Expert Mod (کادر زردرنگ)، میتوانید کمپین خود را حرفهایتر راهاندازی کنید که در قسمت بعد در مورد آن بهتفصیل توضیح خواهیم داد.
کمپین نصب اپلیکیشن: این کمپین برای آن دسته از اپهای موجود در گوگل پلیاستور کاربرد دارد. در این مقاله، شبکه گوگل ادز و تمامی روشها و کمپین های تبلیغ در آن را معرفی می کنیم. اما باید اشاره کنیم که در حال حاضر میانگین هزینه برای هر یک کلیک، در شبکه جست و جو (Search network) حدود 2.32 دلار و در شبکه نمایش (Display network) حدود 0.58 دلار است. اما در سال 2017 در نسخه جدید کمپین گوگل ادوردز نام آن به کمپین های شبکه جستجو با نمایش انتخابی تغییر پیدا کرد. کمپین نمایش گوگل: بهترین راه استفاده از این کمپین، استفاده از ریمارکتینگ است. در این بخش میتوانید با انواع کمپین گوگل ادوردز که توسط جاب تیم پیشنهاد میشود آشنا شوید. شما با استفاده از گوگل ادز که مجهز به موتور جستوجوگر گوگل است، میتوانید پروسه موفقیت خود را بسیار کوتاهتر نمایید. افزایش دهندگان آمار کلیک، افزونهها هستند که ۲ نوع آن در ایران به راحتی قابل استفاده است.
اما شاید یکی از مهمترین مزایای استفاده از گوگل ادز، امکان دیده شدن محصول برای طیف وسیعتری از مردم با سلایق، فرهنگ و ذایقههای متفاوت در مقایسه با شبکههای درامد از گوگل ادز تلویزیونی است. در ادامه به سایر مزایای استفاده از آژانس ویدیجیتالمارکتینگ اشاره کردهایم؛ از دستش ندید. با این حال ، آژانس ها ارزان نیستند. آژانس های خدماتی چه امکاناتی را ارائه می دهند؟ ادوردز یکی از خدمات این موتور جستجوی موفق است که کاربر براحتی میتواند در بستر آنلاینی که توسط این شرکت ایجاد شده است، تبلیغات مختصر خود، ارائه خدمات، لیست محصولات یا فیلمها را برای کاربران وب نمایش دهند. شرکت وی دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجری و مشاور تبلیغات آنلاین، قدم به قدم در کنار شما خواهد بود تا تبلیغات موثری داشته باشید. عنوانی که برای تبلیغ نوشته می شود به صورت لینک به شما نشان داده شده و این همان لینکی است که به عنوان صفحه فرود اصلی تبلیغ در نظر گرفته می شود.
این Heading ها در قسمت title آگهی نمایش داده خواهند شد.
اگرچه پویایی دقیق کلمات کلیدی گوگل ادز در اینجا زیاد نیست ، اما بیشتر هزینه کلمات کلیدی شما باید دقیق و مطابق با عبارت باشد. اما این چنین نیست. در این عرصه شرکتهایی موفقترند که تبلیغات آنها اصطلاحا بیشتر وایرال یا سین (seen) میشود. آگهی تبلیغ در گوگل شما در هر نقطه از جهان که بخواهید دیده می شود. شما می توانید آنها را در هر نقطه از سایت خود قرار دهید زیرا اندازه ها و شکل های مختلفی دارند.
از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری هر کلیک CTR می باشد. یک مزایده را در نظر بگیرید، افرادی که در مزایده شرکت می کنند هرکدام قیمتی را پیشنهاد می دهند و در نهایت بالاترین قیمت پذیرفته می شود. Sep 23, 2017 – گوگل ادوردز یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل بوده که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید. کمپین هوشمند: با توجه به محدودیتها، این کمپین قابل استفاده در ایران نمیباشد. آگهی ها و تبلیغاتی که در ad group های کمپین ها ایجاد میکنیم شامل بخش های مختلفی هستند که نوع و تعداد آنها بسته به نوع آگهی متفاوت میباشد.
قبل از رسیدن به مراحل ساخت اکانت گوگل ادز، بد نیست بدانید کمپین های گوگل ادز قابلیت کسب درآمد بسیار خوبی دارند. از آنجایی که broad match بهطور پیشفرض برای کیوردها انتخاب شده است، نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. گوگل ادز یک سیستم پرداخت به ازای کلیک است و تا زمانی که روی تبلیغات شما کلیک انجام نشده باشد، لازم نیست هزینهای بابت آن پرداخت کنید. بر روی view forecast کلیک کنید تا به ابزار پیش بینی منتقل شوید. Google Analytics یک ابزار رایگان است که توصیهی ما این است که آن را برای سایت خود راهاندازی کنید. این ویژگی به تبلیغ کنندگان این امکان را میدهد که محدوده آدرسهای IP مشخصی را حذف کنند تا تبلیغات آنها در آنجا ظاهر نشود. گوگل ادز، بسته به کلماتی که کاربران انتخاب میکنند و میزان جستجوی یک کلمه، هزینههایی برای آن تخصیص میدهد. در واقع این کلمات کلیدی هستند که کل فرآیند تبلیغات را به حرکت در میآورند.
هزینه تبلیغات در گوگل ادز
مخاطب شبکههای تلویزیونی برای هر شبکه طیف خاصی هستند که ذایقهی همهی آنان با محصول ارایه شده تطابق ندارد اما شما میتواند با این نوع از تبلیغات آنلاین نه تنها همه نوع مخاطب هدف خود را جذب نمایید، بلکه این امکان نیز برای شما فراهم استکه با این روش در سطح جامعه و در طیف مشتریان خود ایجاد نیاز کنید که خود این مسئله یکی از مهمترین اصول و اهداف تبلیغات شرکتهای تجاری بزرگ است. کمپینهای اپلیکیشن Google، از طریق تبلیغات نمایش دادهشده در شبکه جستجوی Google، YouTube، Google Play، Google Display Network و موارد دیگر، اپلیکیشن تلفن همراه شما را تبلیغ میکنند.
سایت گوگل ادز
هزینه انجام تبلیغات در google بر اساس عوامل مختلفی چون رقابت کلمات کلیدی،موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین تبلیغاتی و.. شما با این اطلاعات جامع میتوانید سود فروش خود را از کمپین گوگل ادز بالا ببرید و با راه اندازی conversion tracking و کاهش هزینه تبلیغات گوگل به کسبوکار خود کمک کنید. گوگل ادز فرصتهایی را فراهم میآورد که در آن دیگر نیازی به ساخت کلیپهای پرهزینه و سفارش و پرداخت وجه کلان به شبکههای سمعی بصری نیست، بلکه با استفاده از خدمات حرفهای گوگل میتوانید محصولات خود را به بهترین وجه به سمع و نظر فعالترین و هوشمندترین افراد جامعه برسانید. اما در کنار اهمیت جایگاهی که یک وبسایت بر اساس تولید محتوا و رعایت اصول سئو به دست میآورد، گوگل ادز که تا حدودی بر اساس کوکیها و همچنین کلمات کلیدی تعیین شده توسط تبلیغ کنندگان عمل میکند، این امکان را فراهم میآورد که تبلیغات زودتر و بهتر دیده شوند.
نکتهی مهم دیگر، هوشمند بودن این نوع از تبلیغات با توجه به نوع آمایش سرزمینی است که میتواند با توجه به آی پی مشخص و مخاطب خاص و مورد نظر، تبلیغ محصول مرتبط را ارایه دهد. تبلیغات گوگل روش بینظیری است که میتواند به هر کسب و کاری کمک کند تا به مخاطبین بیشتری شناسانده شود و دامنه تجارتش را قدم به قدم توسعه ببخشد. حالا شما در پنل کاربری هستید و برای نقد کردن درآمد ارزی می بایست از منوی سمت چپ گزینه خدمات ویژه توسعه دهندگان و سپس نقد کردن درآمد ارزی را انتخاب کنید. حال باید با کلیک بر روی ادامه و سپس تبلیغ به مرحله بعدی بروید. CPC یا هزینه بهازای هر کلیک مقداری است که شما برای هر کلیک روی تبلیغاتتان میپردازید. گوگل ادز به ازای هر کلیک روی سایت شما هزینه ای را از بودجه تان کم می کند که در اصطلاح به آن PPC می گویند.
تبلیغات در گوگل ادز باید هدفمند باشند و شما یک کلمه کلیدی را به عنوان هدف برای وب سایت خود تعیین و بر روی آن کار کنید. ما در این قسمت به امکاناتی که در آخرین آپدیت گوگل ادز به اپ موبایل اضافه شده است، میپردازیم. در این حالت شما تبلیغات خود را در قالب بنر تبلیغاتی برای گوگل ارسال می کنید و گوگل آن را در وبسایتهای پربازدید به نمایش می گذارد. این Heading ها در قسمت title آگهی نمایش داده خواهند شد. در حالت ایدهآل نیز به دلیل هدفمند بودن تبلیغات، تعداد زیادی از کلیکهای کاربران منجر به خرید خواهد شد.