آن ها همچنین به عنوان منبع تغذیه مستقل در کنار اینورتر ها برای تأمین برق استفاده می شوند. اگرچه هزینه اولیه به دست آوردن باتری های قابل شارژ همیشه بسیار بیشتر از باتری های اولیه است اما در طولانی مدت هزینه زیادی ندارند. باتری های اولیه به اشکال مختلفی از باتری های سکه ای تا باتری های AA وجود دارند. آن ها معمولاً در کاربرد های مستقل که عمل شارژ کردن غیرممکن است استفاده می شوند.
باتری های قلمی و نیم قلمی
باتری Gilsun نیم قلم مدل سوپر هوی دیوتی بسته 2 تایی باتری نیم قلمی AAA برند گیلسان، ولتاژ باتری 1.5V، دارای طول عمر بیشتر، فاقد مواد سمی مانند کادیوم و جیوه، مناسب استفاده به عنوان باتری انواع ریموت کنترل تلویزیون،… باتری نیکل هیدرید فلز (Ni-MH) نوع دیگری از ساختار شیمیایی است که برای باتری های قابل شارژ استفاده mrenergyplus می شود. واکنش شیمیایی در الکترود مثبت این باتری مانند باتری نیکل کادمیوم است. هر دو نوع باتری از همان هیدروکسید اکسید نیکل استفاده می کنند. با این حال، الکترود های منفی موجود در نیکل- هیدرید فلز از آلیاژ جذب کننده هیدروژن به جای کادمیوم در باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنند. باتری مجموعه ای از یک یا چند سلول است که با واکنش های شیمیایی جریان الکترون ها را در مدار ایجاد می کنند.
- سازگار بودن با محیط زیست و قیمت کمتر نسبت به مدل لیتیومی نیز از دیگر نکات مثبت باتری نیکل هیدرید به شمار میآید.
- این کد IEC است که در آن C مخفف سیستم لیتیوم R برای استوانه گرد ۲۰ به معنای قطر ۲۰ میلی متر و ۲۵ نشان دهنده ارتفاع ۲.۵ میلی متر است.
- این باتری های قابل شارژ دارای هزینه ی کمی هستند زیرا اثرات کمتری بر روی محیط زیست نسبت به باتری های معمولی دیگر دارند و از نظر ظاهری نیز برخی از این باتری ها شباهت زیادی به باتری های یکبار مصرف موجود در بازار دارند.
باتریهای اتومبیل، لیفتراک و موتورسیکلت که میتوانند جریان زیادی را در مدت زمان کوتاه، جهت استارت تأمین کنند. اسباب بازیهای کودکان که با استفاده از انواع باتری کار میکنند. شاید شما نیز در نگاه اول تصور کنید که باتری وسیلهای نسبتاً کوچک است که به کندی کار میکند، اما همین وسیله کوچک و کند میتواند باعث روشن شدن و فعالیت بسیاری از دستگاهها و ماشینها گردد. باتریهای EV دارای مقدار نامی برحسب KWh (کیلو وات ساعت) هستند که مشخص میکند باتری وسیله نقلیه چقدر کار خواهد کرد. باتریهای یدک به عنوان باتری اضطراری (Stand-by Battery) نیز شناخته میشوند. الکترولیت این باتریها در حالت جامد تا زمان رسیدن به نقطه ذوب، غیرفعال میماند.
دقیق ترین روش برای تشخیص جدید یا قدیمی بودن باتری استفاده از دستگاه تست باتری است که میزای توان باتری را مشخص می کند اما دسترسی به این دستگاه برای همه ممکن نیست. از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید. این کد IEC است که در آن C مخفف سیستم لیتیوم R برای استوانه گرد ۲۰ به معنای قطر ۲۰ میلی متر و ۲۵ نشان دهنده ارتفاع ۲.۵ میلی متر است. از این فرم میتوانید برای ورود و یا ثبت نام در مجله فرادرس استفاده کنید. سازمانهای پیشرو و هدفمند با آموزشهای سازمانی فرادرس، فرصت رشد و ارتقای مهارت را برای کارکنان خود فراهم ساختهاند. سیستم مدیریت باتری کمک میکند تا مقدار شارژ باقیمانده در باتری را بدانیم.
آن ها معمولاً در کاربرد های تخلیه زیاد و سایر دستگاه هایی استفاده می شوند که استفاده از باتری هایی که یکبار شارژ می شوند بسیار گران خواهد بود یا غیرممکن است. باتری های ثانویه با ظرفیت کم برای تأمین انرژی دستگاه های الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن های همراه و سایر ابزار ها و لوازم خانگی استفاده می شوند. برای تأمین انرژی وسایل نقلیه الکتریکی متنوع و سایر کاربرد های تخلیه زیاد مانند ترازیابی بار در تولید برق استفاده می شوند.
باتری روی-کربن دارای یک میله کربنی بوده که اقدام به جذب جریان از الکترود دی اکسید منگنز نموده و این امر موجب به وجود آمدن جریان دی سی با قدرت یک و نیم ولت می گردد. از آنجایی که مقدار جریانی که به وسیله باتری روی-کربن تولید می شود خیلی پایین می باشد، از آن می توان در دستگاه هایی که از میزان مصرف پایینی برخوردار هستند نظیر ساعت، رادیو و چراغ قوه استفاده نمود. به دلیل اینکه در حین تولید این باتری از تکنولوژی لیتیومی استفاده شده، باتری سکه ای از عمر مفید و پایداری انرژی الکتریکی بالایی برخوردار می باشند. این باتری ها از چگالی انرژی بالایی برخوردار هستند و عملکرد آنها در دمای منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ درجه سانتی گراد می تواند ثابت و قابل اطمینان باشد. پیل سوختنی فاقد اجزای متحرک بوده و به دلیل آنکه این باتری ها با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند، از طرفداران بالایی نیز برخوردار هستند.
برای استفاده از باطری قلمی در وسایلی که نیاز به تعویض باطری در مدت زمان طولانی احساس میشود بهتر است تا از باتری قلمی غیر قابل شارژ یا یکبار مصرف استفاده شود. باتری خورشیدی یا سلولهای فوتو ولتایی ابزارهایی الکترونیکی هستند که با استفاده از پدیده فتوولتائیک، نور یا فوتون را مستقیماً به جریان و ولتاژ الکتریکی تبدیل میکنند. دانشمندان اولین باتری خورشیدی را در سال ۱۹۵۴، با استفاده از ماده نیمه رسانای سیلیسیوم، در آزمایشگاههای تلفن بل ساختند.
کاربرد باتری های صنعتی
انواع باتری از صفر تا صد فرادرس مجله-مستر انرژی پلاس
آن ها انرژی ویژه بالایی دارند و سازگار با محیط زیست هستند، مقرون به صرفه هستند و حتی در صورت تخلیه کامل نیز نشت نمی کنند. آن ها می توانند برای چندین سال شارژ ذخیره داشته باشند، دارای سابقه ایمنی خوبی هستند و می توانند در هواپیما حمل شوند بدون اینکه تحت حمل و نقل سازمان ملل و سایر مقررات قرار بگیرند. تنها نقطه ضعف باتری های قلیایی جریان بار پایین است که استفاده از آن را به دستگاه هایی با جریان پایین مانند ریموت، چراغ قوه و دستگاه های سرگرمی قابل حمل محدود می کند. اگر دستگاه سیار شما مصرف زیادی دارد به صرفهتر است که از انواع شارژی استفاده کنید. در ساخت انواع باتریها تکنولوژیهای متفاوتی استفاده میشود و نوع تکنولوژی استفاده شده موجب میشود که ولتاژ، ظرفیت، حداکثر انرژی و در انواع شارژی قابلیت شارژ متفاوت باشد. باتریهای NIMH سی تا چهل درصد ظرفیت انبارش بیشتری را نسبت به معادلهای نیکل ـ کادمیم دارند، اما تعداد چرخه شارژ/دشارژ مجدد کمتری را پشتیبانی میکنند بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه معمول است.
این اختراع، استفاده از باتری را بسیار آسان کرد، زیرا مشکل سرریز شدن و جهت استفاده در این نوع باتری وجود نداشت. علاوه بر این، باتری نیکل-کادمیوم ابداع شد که یک باتری قلیایی شناخته میشد. در دهه 1970، بیشتر باتریهای لیتیومی اختراع شدند تا در وسایل قابل حمل مورد استفاده قرار گیرند.