این مسئله را از این حیث میگوییم که بسیاری از کالاها در حمل و نقل دریایی دچار آسیب میشوند و تعیین نقطه دقیق بارگیری امری بسیار مهم است چرا که مرجعی برای تعیین خسارات خواهد بود. سیف یکی دیگر از اصطلاحات حمل و نقل دریایی است که به سی اند اف مشابه است و در حوزه قیمت قرار میگیرد اما کاملا با آن متفاوت است. کالایی که از طریق دریا جا به جا میشوند باید بیمه داشته باشند. بارهایی که از طریق دریا جا به جا میشوند باید نوع خاصی از مجوز موسوم به بیمه دریایی را اخذ کنند. ممکن است طرفین توافق کنند که بعدا پول بیمه را خریدار پرداخت کند. FREE IN AND OUT به این معنا است که مشتری، بازرگان یا فرستندهی محموله میبایست علاوه بر کرایهی حمل، هزینههای بارگیری در مبدا و تخلیه در مقصد، را نیز بهعهده بگیرد.
بارنامه به سندی گفته میشود که دو طرف حمل کننده بعد از وصول کالا صادر میکنند و گواهی بر حمل بار فله یا حمل کالا از مبدا به مقصد با استفاده از روشهای مختلف دریایی، زمینی یا هوایی است. بارنامهها شکلهای گوناگونی دارند و اطلاعاتی که در آن نوشته شده است، در سراسر جهان یکسان نیست. با این حال اکثر اطلاعات داخل بارنامهها درمورد کالا است و شامل وزن، قیمت، شرکت تحویل دهنده و موارد این چنینی است.
تحویل شده پس از پرداخت عوارض
اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن ها شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics
گیرندهی کالا میتواند خریدار، کارگزار یا نماینده خریدار باشد. كشتيهاي خطوط، در بنادر تحت پوشش، هر دو عمل تخليه و بارگيري را، انجام ميدهند. دارا بودن طراحی که با پیش بینی بست هایی در گوشه ها باعث محفوظ و محکم نگاهداشتن و یا حمل و نقل آسان می گردد. ماهیت دائمی داشته و در نتیجه به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند به طور مکرر مورد استفاده قرار گیرد.
استعلام سریال گوشی تلفن همراه
این فعالیتها شامل هماهنگیهای مختلف در زمینه بارنامه و عقد قراردادهای مختلف بین transemartlogistics.com طرفین است. برخی شرکتها که به این فعالیت مشغول هستند به شرکتهای فوروارد کننده یا فورواردر معروف هستند. خطوط کشتیرانی LINER، به شرکتهایی اطلاق میشود که، دارای کشتی، و برنامهی منظم حمل هستند، و میان بنادر معینی، تردد دارند. در خطوط منظم، كشتي، دريك مسير معين، و با برنامهی زماني از پيش تعيينشده، كالا يا مسافر، حمل ميكند.
- ج) عرض اراضی ساحلی دریاچه رضاییه ۱۰۰۰ متر از آخرین حد پیشرفت آب در سال ۱۳۵۳ می باشد ، لجنزارهای متصل به این عرض و نمکزارها تا آخرین حد آنها جزو اراضی ساحلی مزبور محسوب می شود.
- به طور کلی در CFS ، امکان انبارداری و جابه جایی کالا ، می بایست وجود داشته باشد .
- حملکنندهگان بدون کشتی، بارنامهی مجزایی، ازطرف شرکت خود، برای مشتری ، صادر میکنند.
به کانتینری گفته میشود که فقط حاوی کالای یک صاحب کالا باشد. به شخصی گفته میشود که، کالا را برای خود، یا از جانب شخص دیگری، بهمنظور حمل دریایی، ارسال میکند. حملکنندگان بدون کشتی، بارنامهی مجزایی ازطرف شرکت خود برای مشتری صادر میکنند.